Liquisole

Liquisolesta on tullut monen vaeltajan suosikkiliima monenlaisiin korjauksiin. Itse esimerkiksi olen kasannut telttani sillä kokonaan ja käyttänyt kaikkiin mahdollisiin korjauksiin, mitä kuvitella saattaa ja useimmiten melko hyvin lopputuloksin.

Kottikärryn rengas puhkesi jälleen, edellisellä kerralla hain siihen uuden kumin Jyskän varastomarketista.
Venttiili ei oikein satu samaan kohtaan vanteen reiän kanssa vaan jää vinoon painamaan reiän toista laitaa, joten eihän sellainen kestä. Venttiili oli lähes puoliksi irti juurestaan.
To. Varmaan pistäytyminen Motonetissä (n. 25 km: reissu) olisi korjannut asian kätevästi.
Sattui kuitenkin silmiin pieni tuubinloppu Liquisolea kuivamaisillaan laatikonpohjalla, joten mikä ettei, kokeilu ei maksaisi kuin pienen vaivan.
Hioin hiekkapaperilla kumin puhtaaksi ja pistin liimaa sen verran venttiilin ympärille, kuin ajattelin siinä kunnialla pysyvän. Rengas ulos kosteaan haisemaan pariksi päiväksi (oli muuten hirvittävän pahanhajuista kumia) ja sitten paikalleen ja sisällä vielä kuivumaan muutamaksi päiväksi.
La. Tänään pumppailin pienet paineet sinne ja nyt seuraillaan mitä tapahtuu. Ainakaan pariin tuntiin ei havaittavia vuotoja.
Illalla useiden tuntien jälkeen edelleenkin ennallaan, lisäsin hiukan ilmaa ja jos aamulla tilanne on vielä sama pumppaan sen pulleaksi.
Su. Rengas on nyt tupatentäyteen pumpattuna ulkona odottamassa paikalleenlaittoa. Varmaankaan se ei hirvittävän pitkään kestä käyttöä (venttiili vinossa, mikä siis oli alunperin puhkeamisen syynäkin), mutta mielestäni kuitenkin se on jo nyt erittäin hyvä osoitus liiman käyttökelpoisuudesta ja pitävyydestä. Jos venttiili saisi olla suorassa (en jaksanut tähtäillä ja porata vanteeseen uutta reikää), kestäisi liimaus varmasti vielä paljon pidempään.
Ja viikon päästä edelleen ilmaa pullollaan.

Puolen vuoden päästä:

Kategoria(t): Yleinen. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.